4finance presenteert resultaten van de drie maanden eindigend op 31 maart 2017

LONDEN & RIGA, Letland--()--4finance Holding S.A., de grootste Europese online kredietverstrekker voor particulieren, heeft van daag zijn niet-geauditeerde geconsolideerde kwartaalcijfers bekendgemaakt van de drie maanden eindigend op 31 maart 2017.

Financiƫle kernpunten

• De omzet steeg met 16 procent naar 104,7 miljoen euro in de periode, tegen 90,3 miljoen euro in dezelfde periode vorig jaar.
  • De aangepaste EBITDA bedroeg 34,9 miljoen euro in de periode; een stijging van 18 procent, wat leidt tot een aangepaste rentedekkingsratio van 2,6x.
  • De winst voor aftrek van belastingen van de groep bedroeg in de drie maanden eindigend op 31 maart 17 miljoen euro, een daling van 15 procent ten opzichte van de 19,9 miljoen euro in 2016.
  • De online kredietverstrekking groeide met 17 procent, tot een volume van 313,1 miljoen euro. In dezelfde periode vorig jaar was dit 266,9 miljoen euro.
  • De nettokredietportefeuille bedroeg per 31 maart 2017 508,6 miljoen euro, een stijging van 3 procent gedurende het afgelopen kwartaal.
  • De verhouding tussen kosten en omzet was in de periode 56 procent, versus 47 procent in de drie maanden voor 31 maart 2016; een afspiegeling van een grote personeelsuitbreiding, overnames en investeringen voor toekomstige groei.
  • De financiĆ«le gezondheid blijf solide met een ratio eigen vermogen/activa van 26 procent op 31 maart 2017. De verhouding vermogen/ netto krediet was 49 procent.
  • De kredietdiscipline en effectieve preventie van noodlijdend krediet bleef behouden. De verhouding tussen noodlijdend krediet en het totaal aan uitgeschreven leningen was op 31 maart 2017 8,9 procent; een verbetering ten opzichte van 9,3 procent aan het eind van het vorige boekjaar. Bovendien daalt verhouding tussen netto waardevermindering/ omzet naar 22 procent.

4finance
James Etherington (Investor Relations)
Email: investorrelations@4finance.com
Website: www.4finance.com