Mobidiag breidt distributieovereenkomst met PerkinElmer over levering Amplidiag® uit naar Afrikaanse landen en Israël

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd, een Fins bedrijf in moleculaire diagnostiek, heeft vandaag aangekondigd dat zijn distributieovereenkomst met PerkinElmers dochteronderneming Wallac Oy over de productlijn Amplidiag® is uitgebreid naar Israël en enkele Afrikaanse landen. De Amplidiag ®, dat bestaat uit diagnostische in-vitro-tests en bijpassende systemen voor de signalering van gastro-intestinale infecties, wordt nu geleverd in Botswana, Ghana, Ivoorkust, Kenia, Mauritius, Marokko, Mozambique, Nigeria, Rwanda, Senegal, Oeganda en Israël.

“Vanaf januari 2017 is de productlijn Amplidiag verkrijgbaar buiten Europa, specifieker gesteld in Zuid-Afrika, dankzij een distributieovereenkomst met PerkinElmer. De samenwerking is sindsdien erg succesvol verlopen, wat ertoe heeft geleid dat we de overeenkomst verruimen, zodat we onze reikwijdte in Afrika versneld uitbreiden en ook de Midden-Oosterse markt voor diagnostische middelen betreden. We zijn erg blij dat PerkinElmer ons blijft ondersteunen met expertise en wereldwijd leiderschap op vlak van diagnostiek”, zei Tuomas Tenkanen, ceo van Mobidiag.

Mobidiag Ltd
Tuomas Tenkanen, +358 505534980