Nieuwe resultaten van twee gerandomiseerde, klinische multi-centeronderzoeken bewijzen dat Zephyr Endobronchial Valves positief effect hebben op patiënten met heterogeen of homogeen emfyseem zonder collaterale ventilatie

WASHINGTON & REDWOOD CITY, Calif.--()--Pulmonx®, Inc. maakt vandaag de resultaten bekend van twee gerandomiseerde, in meerdere centra uitgevoerde, klinisch-wetenschappelijke onderzoeken die bewijs leveren voor klinisch relevante verbeteringen van de longfunctie bij patiënten met longemfyseem zonder collaterale ventilatie die zijn behandeld met de Zephyr® Endobronchial Valve. De onderzoeksresultaten na zes maanden van zowel TRANSFORM als IMPACT, die deze week zijn gepresenteerd op de internationale conferentie van de American Thoracic Society, wijzen op een positief effect bij patiënten met een homogene of heterogene verspreiding van emfyseem.

Zephyr Endobronchial Valves zijn miniscule, minimaal invasieve, terugslagkleppen die via een flexibele bronchoscoop worden aangebracht in de luchtwegen van de longen om aangetaste zones af te sluiten en zodoende hyperinflatie te voorkomen. De resterende gezonde zones functioneren als gevolg daarvan beter, wat betere ademhaling en een verbeterde kwaliteit van leven voor patiënten oplevert.

Chronic Communications
Michelle McAdam