V-Sensor van LMD klaar voor meting van vitale functies in India

LAUSANNE, Zwitserland--()--Leman Micro Devices (LMD), ontwikkelaar van gereguleerde zelfzorgproducten met steun van grote spelers uit de mobiele-elektronicasector, heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn V-Sensor en bijbehorende app – het enige in smartphones verwerkte systeem waarmee men de bloeddruk en andere vitale functies kan meten- voldoen aan nieuwe vereisten als gevolg van gewijzigde wetten voor het gebruik van medische apparatuur in India. De V-Sensor en app zijn daarom geschikt voor gebruik in India. Dit is van groot belang, want Indiase medici hebben voorspeld dat in de nabije toekomst een epidemie van hypertensie zal plaatsvinden .

In een interview met de Times of India vertelde chirurg dr. Ramakanta Panda dat naar schatting 20-40 procent van de bevolking in stedelijke gebieden en 12-17 procent in landelijke gebieden aan hoge bloeddruk lijdt. “Mensen hebben doorgaans niet in de gaten dat ze een probleem hebben”, citeerde de Times of India hem. “Hoge bloeddruk eist jaarlijks 1,5 miljoen doden in Zuidoost-Azië”, specificeerde hij.

Leman Micro Devices
Mark-Eric Jones
mej@leman-micro.com
www.leman-micro.com