LACHEN, Zwitserland--()--Octapharma deelt mee dat positieve resultaten zijn behaald bij 66 reeds behandelde patiënten met ernstige hemofilie A (HA) na een profylaxe met Nuwiq ® op basis van farmacokinetische informatie volgens de methode NuPreviq. De resultaten van het onderzoek naar NuPreviq (GENA-21, NCT01863758) zijn in april 2017 online gepubliceerd als Early View-artikel in het internationaal vermaarde medische tijdschrift Haemophilia.

Het onderzoek naar NuPreviq is op 2013 augustus begonnen met het doel een volledig gepersonaliseerde behandeling te ontwikkelen voor patiënten met hemofilie A die een profylactische therapie doorlopen. Octapharma streeft naar een verbeterde ervaring voor patiënten en erkent dat geen enkele HA-patiënt dezelfde is, waardoor een one-size-fits-all-methode bij profylaxe niet ideaal is. Het onderzoek naar NuPreviq draaide om een nieuwe aanpak, waarbij de behandeling met Nuwiq ® wordt toegesneden op de specifieke behoeften van iedere individuele patiënt. De methode NuPreviq meet de farmacokinetische respons van iedere patiënt en brengt deze in kaart. Dit maakt een gepersonaliseerde dosering van Nuwiq ® voor die patiënt mogelijk.

Octapharma AG
International Business Unit – Haematology