Westinghouse stuurt Boilermakers kennisgeving van uitsluiting

NEWINGTON, N.H.--()--Westinghouse Electric Company heeft vandaag bekendgemaakt dat het 172 werknemers een kennisgeving van uitsluiting (lockout) heeft gestuurd. Dit is het gevolg van een patstelling in de onderhandelingen tussen de International Brotherhood of Boilermakers, Iron Shipbuilders, Blacksmiths, Forgers and Helpers (de Boilermakers) van de productiefaciliteit voor kernreactoronderdelen in Newington, in New Hampshire. De uitsluiting is op 21 mei 2017 om 11:59 in werking getreden. Westinghouse werkt in de faciliteit verder met niet-vertegenwoordigde werknemers van Westinghouse en gebruikt andere Westinghouse-vestigingen om te voldoen aan de vraag.

Westinghouse trad in april formeel in gesprek met de Boilermakers over een arbeidsovereenkomst die op 30 april 2017 zou verlopen. Het bedrijf zette de onderhandelingen met de Boilermakers in goed vertrouwen voort na de verloopdatum van de overeenkomst, zodat het werk doorgang zou kunnen vinden. De Boilermakers en Westinghouse namen deel aan een bemiddelingsprocedure die helaas niet succesvol was. De vakbond weigerde het laatste, beste en definitieve aanbod voor een arbeidsovereenkomst van het bedrijf.

Westinghouse Electric Company
Sarah Cassella, +1 412-374-4744