CO.DON AG: CHMP oordeelt positief over goedkeuring EU van product voor gewrichtskraakbeen

BERLIN & TELTOW, Duitsland--()--In het kader van de lopende aanvraagprocedure voor een marktvergunning in de Europese Unie heeft CO.DON AG vandaag officieel een positief oordeel van het Comité voor geneesmiddelen voor menselijk gebruik (CHMP) gekregen over zijn middel voor gewrichtskraakbeen. De aanbevolen indicatie is herstel van symptomatische schade aan gewrichtskraakbeen op de condylus van het dijbeen of de knieschijf tot een oppervlakte van 10 vierkante centimeter. Het positieve oordeel van het CHMP vormt de basis van een oordeel van de Europese Commissie over een EU-brede vergunning voor het in handel brengen van het product. In het verleden volgde de Europese Commissie in een overweldigend aantal zaken de aanbevelingen van het CHMP op.

CO.DON AG
Matthias Meißner, M.A.