Xago Africa en Alevo Analytics werken samen met USTDA voor technische ondersteuning Keniaanse energieopslagmarkt

U.S. Ambassador to Kenya, Robert F. Godec, signs the grants on behalf of USTDA, along with Xago Africa Managing Director, Paul W. Webb. (Photo: Business Wire)

CONCORD, N.C.--()--Het Amerikaans agentschap voor handel en economische ontwikkeling USTDA werkt samen met de Keniaanse duurzame-energieontwikkelaar Xago Africa, de Amerikaanse accuproducent Alevo USA, Inc en analist Alevo Analytics aan de totstandkoming van een zonne-energiecentrale met geïntegreerde opslagaccu’s die een nutsrol vervult in Siaya County in Kenia.

Het samenwerkingsverband ondersteunt ook een technische studie van 1,4 miljoen dollar, bestaande uit een gedetailleerde analyse van het Keniaanse elektriciteitssysteem en routekaart naar vooruitgang in de Keniaanse markt voor energieopslag.

Media:
AxiCom PR for Alevo