Lancering van een nieuwe versie van de Philips voice recorder-app voor Android

De innovatie van Philips bevat talrijke nieuwe gratis functies en is aantrekkelijk door gebruiksvriendelijkheid

Philips voice recorder app (Photo: Business Wire)

WENEN--()--Speech Processing Solutions, de wereldwijde nr. 1 op het gebied van professionele dicteeroplossingen, brengt een uitgebreide update van de Philips voice recorder-app op de markt.

De gratis dicteerapp biedt uitstekende opnamekwaliteit en bevat professionele functies zoals het plakken of knippen van bepaalde sequenties. Ook de bediening is nu nog intuïtiever. M.b.v. de Share-knop kunnen opnames bijvoorbeeld via e-mail, WhatsApp of Bluetooth verstuurd worden. Voor wie graag onderweg in de auto dicteert, zorgt de gloednieuwe Automodus voor veiligheid en comfort. Met de app-widget kunnen opnames direct vanaf het homescreen gestart worden en daarmee kunnen spontane ideeën en invallen direct vastgelegd worden.

De gratis dicteerapp voor iedereen

Met de nieuwe android-update zijn er geen beperkingen meer wat betreft gebruiksduur en gebruiksomvang van de app. De Philips voice recorder-app kan door alle Android-gebruikers volledig onbeperkt, gratis en in volle omvang gebruikt worden.

De Philips voice recorder-app is zowel geschikt voor dicteerstarters alsook voor professionele gebruikers. "Gebruiksvriendelijkheid staat centraal bij deze versie. De app heeft een eenvoudige en intuïtieve bediening. Tegelijkertijd heeft de app talrijke professionele functies voor iedereen die regelmatig dicteert. Gebruikers kunnen audiosequenties bewerken, bepaalde dictaten prioriteitsstatus geven of eigenschappen aan de opname toevoegen“, aldus een tevreden Dr. Thomas Brauner, directeur van Speech Processing Solutions.

Onbeperkte mobiliteit en opnamemogelijkheid

"In tegenstelling tot onze professionele dicteerapparaten zoals de Philips SpeechMike, SpeechAir of PocketMemo, heeft iedereen zijn smartphone bijna 24 uur per dag bij zich. Vele zakenlieden nemen hun to-do-lijsten onderweg inhoudelijk door, op weg van de ene afspraak naar de volgende. Met de Philips voice recorder-app voor smartphones kunnen al deze notities en taken verbaal vastgelegd worden“, legt Dr. Brauner verder uit.

De zogenaamde Automodus werd speciaal ontwikkeld voor zulke situaties. Deze modus bestaat uit een eenvoudiger beeldscherm, dat alleen de belangrijkste functies afbeeldt met extra grote knoppen. Dit maakt een blinde bediening mogelijk en garandeert veilig autorijden zonder afleiding. Als alternatief voor Automodus kan door eenmalig aantikken van de app-widget op het homescreen de opname direct gestart worden.

Nog meer functies in combinatie met Philips SpeechLive

Als de Philips voice recorder-app met de cloud-dicteeroplossing Philips SpeechLive verbonden wordt, ontstaan er nog meer mogelijkheden voor de gebruiker. Dictaten kunnen niet alleen als spraakopname verstuurd worden, maar kunnen ook snel in schriftelijke vorm omgezet worden. Speechlive heeft twee aanvullende services voor wie geen eigen transcribent heeft. Enerzijds kunnen met de SpeechLive spraakherkenningsservice, die in 21 talen ondersteund wordt, audio-opnames in een handomdraai in geschreven tekst omgezet worden. Anderzijds biedt SpeechLive ook een professionele transcriptieservice, die voor lastigere inhoud zoals vergadernotulen gebruikt kan worden. SpeechLive biedt de gebruiker de mogelijkheid om de transcriptiestatus van zijn dictaat precies te volgen en het voltooide document direct in de app te ontvangen.

Nieuwsgierig geworden? Download dan nu de gratis Philips voice recorder-app op uw smartphone en overtuig uzelf van de vele voordelen.

Meer informatie over de app en de SpeechLive cloud-oplossing is te vinden op: www.speechlive.com

Over Speech Processing Solutions

Speech Processing Solutions is de wereldwijde marktleider op het gebied van professionele dicteeroplossingen. Het bedrijf is in 1954 opgericht als een dochteronderneming van Philips en is al meer dan 60 jaar de drijvende kracht achter innovatieve spraak-naar-tekst-oplossingen. Het bedrijf heeft baanbrekende producten ontwikkeld zoals de mobiele Philips SpeechAir, het Philips PocketMemo dicteerapparaat, de Philips SpeechMike Premium USB-dicteermicrofoon en de Philips voice recorder-app voor smartphones en voldoet zo aan de vereisten voor uitzonderlijkheid en superieure kwaliteit. Dankzij de recente innovatie, Philips SpeechLive, zijn dictaten en opnames nog sneller en eenvoudiger beschikbaar dan ooit tevoren via een cloudgebaseerde workflowservice. De passende services en producten van Speech Processing Solutions helpen professionals tijd en middelen te besparen en efficiëntie te optimaliseren.

U kunt Speech Processing Solutions vinden op:

Facebook: http://www.facebook.com/philipsvoicetracer
Instagram: https://www.instagram.com/philips_dictation/
Twitter @speech_com: http://www.twitter.com/speech_com
YouTube: http://www.youtube.com/philipsdictation
LinkedIn: http://www.linkedin.com/company/speech-processing-solutions

Contactpersoon voor meer informatie:
Christina Angerer
christina.angerer@speech.com
www.philips.com/dictation

Contactpersoon voor meer informatie:
Christina Angerer