Peter Bodin benoemd tot internationale CEO-elect van Grant Thornton

Peter Bodin, Global CEO-elect of Grant Thornton (Photo: Business Wire)

LONDEN--()--Peter Bodin leidt Grant Thornton International Ltd (GTIL), de internationale entiteit achter een van ‘s werelds grootste netwerken voor professionele dienstverlening met 47.000 medewerkers van aangesloten firma’s uit 130 landen. Bodin, voormalig ceo van Grant Thornton Sweden, vervult deze functie vanaf 1 januari 2018 voor een periode van vijf jaar. Hij volgt Ed Nusbaum op, die na acht jaar aftreedt als ceo.

Peter Bodin reageerde vanuit Londen, waar GTIL is gevestigd. “Ik ben vereerd dat ik deze kans krijg en Grant Thornton door een nieuwe fase van groei mag leiden. Ik ben er altijd van overtuigd geweest dat langdurig zakelijk succes steunt op de juiste mensen, het juiste bestuur en de juiste cultuur. Het is mijn taak een omgeving te scheppen waarin de mensen en firma’s van Grant Thornton kunnen samenwerken; niet alleen met elkaar, maar met cliënten en andere betrokkenen. Zodoende groeien we uit tot de beste organisatie voor professionele dienstverlening. Dat betekent dat we moeten werken aan een innovatief, opvallend merk en een resolute focus op digitale transformatie – van ons eigen bedrijf en voor onze cliënten in alle delen van de wereld.”

Grant Thornton
John Vita