Moody’s koopt Bureau van Dijk

NEW YORK--()--Moody’s Corporation (NYSE:MCO) heeft vandaag bekendgemaakt een definitieve overeenkomst te hebben gesloten over de aankoop van Bureau van Dijk, een internationale aanbieder van bedrijfsinformatie en zakelijke data. Moody’s verwerft het bedrijf voor 3 miljard euro (circa 3,27). De overname verbreedt de leiderspositie van Moody’s op vlak van risicodata en analytische kennis.

Bureau van Dijk is een snel groeiende verzamelaar en distributeur van informatie die Moody’s in het hart van een uniek netwerk van internationale risicodata plaatst”, zei Raymond McDaniel, president en ceo van Moody’s. “Deze overname geeft Moody’s Analytics de kans aanvullente producten aan te bieden, nieuwe risicosystemen te creëren en zijn reikwijdte uit te breiden naar nieuwe en opkomende marktsegmenten.”

Moody’s Corporation
Salli Schwartz, +1 212-553-4862