tesa Labtec biedt nieuwe licentiemogelijkheid aan: transdermale pleister met ropivacaïne tegen neuropatische pijn

LANGENFELD, Duitsland--()--De Duitse pleister- en folieproducent stelt zijn formule voor transdermale pleisters met ropivacaïne beschikbaar. De pleister is bedoeld voor de bestrijding van neuropatische pijn.

tesa heeft een matrixpleister met de lokale pijnstiller ropivacaïne (3 procent) ontwikkeld. De pleister is direct aan te brengen op de pijnlijke plek en zorgt minstens 24 uur voor pijnverlichting. De beoogde primaire indicatie van de pleister is postherpetische neuralgie. Daarnaast kan de pleister worden ingezet tegen andere indicaties, zoals chronische neuralgie, pijnlijke zweren in het been, brandende pijn, diabetische neuropatische pijn en chronische pijn in de onderrug.

tesa Labtec GmbH
Klaus Koehl