Pacific Drilling kondigt eerstekwartaalcijfers 2017 aan

LUXEMBURG--()--Pacific Drilling S.A. (NYSE: PACD) heeft vandaag bekendgemaakt dat het nettoverlies in het eerste kwartaal van 2017 99,8 miljoen dollar bedroeg, oftewel 4,69 dollar per verwaterd aandeel. In het vierde kwartaal van 2016 was het nettoverlies 43,0 miljoen dollar, of 2,03 dollar per verwaterd aandeel. Het nettoverlies van het bedrijf bedroeg in het eerste kwartaal van 2016 2,5 miljoen dollar, oftewel 0,12 dollar per verwaterd.

Ceo Chris Beckett zei: “We hebben opnieuw een kwartaal van solide operationele prestaties afgesloten met een omzetefficiëntie van 98 procent . Daarnaast hebben wbaat gehad bij een beheerst kostenbeleid. De omstandigheden op de markt zijn nog altijd uitdagend, hoewel we een lichte stijging in interesse en offertes zien ten opzichte van 2016. Dit onderschrijft onze eerder uitgesproken verwachting dat een stijgende vraag in 2017 deels de beëindiging van een aantal boorplatformcontracten compenseert, wat volgens ons uiteindelijk leidt tot een verbeterde benutting in 2018.”

Pacific Drilling SA
Johannes (John) P. Boots, +352 26 84 57 81