H.I.G. Capital verwerft CONET Technologies AG

HAMBURG, Duitsland--()--H.I.G. Capital (“H.I.G.”), een toonaangevende participatiemaatschappij met meer dan 20 miljard euro aan eigen vermogen onder beheer, heeft vandaag bekendgemaakt een akkoord te hebben bereikt over de aankoop van een meerderheidsbelang in CONET Technologies AG (CONET). CONET is actief in IT-advies, IT-systeemintegratie en softwareontwikkeling. Het hoofdkantoor is gevestigd in Hennef (Sieg), in Duitsland. De bedrijfsleiding van CONET, aangevoerd door ceo Anke Höfer, blijft de onderneming besturen.

Het in 1987 opgerichte CONET levert een reeks diensten en oplossingen in softwareontwikkeling, advies inzake SAP, IT-infrastructuur en IP-based communicatie. Het bedrijf is een vertrouwde partner van veel Duitse en Oostenrijkse topondernemingen uit de publieke en private sector.

H.I.G. Capital
Dr. Holger Kleingarn, +49 40 41 33 06 100