Nieuwe roterende schroefcompressoren van de volgende generatie R-serie 200-250kW van Ingersoll Rand verlagen energiekosten tot €40.000 voor grote productiefaciliteiten

De modellen RS200 tot RS250kW met het meest efficiënte compressorblok zijn vanaf vandaag beschikbaar

The Next Generation R-Series 200-250kW rotary screw air compressors from Ingersoll Rand provide a more energy-efficient solution for customers with high capacity air requirements. The fixed-speed models are 10 percent more efficient compared to legacy products, while the variable speed option is up to 35 percent more efficient compared to the industry average. (Photo: Business Wire)

DAVIDSON, N.C.--()--Ingersoll Rand®, een wereldwijd leider in compressietechnologieën en -diensten, heeft nieuwe modellen geïntroduceerd binnen zijn assortiment van oliegesmeerde roterende schroefcompressoren uit de nieuwe generatie R-serie, die een meer energie-efficiënte oplossing bieden voor klanten met luchtvereisten van hoge capaciteit.

De modellen RS200 tot RS250 zijn verkrijgbaar met het nieuwe, ultramoderne ééntrapse compressorblok, of het tweetrapse compressorblok dat de luchtstroom tot 16 procent verhoogt. De nieuwe modellen met vast toerental zijn 10 procent efficiënter in vergelijking met oudere producten, terwijl de optie met variabel toerental tot 35 procent efficiënter is in vergelijking met het gemiddelde in de sector.

“De capaciteit van deze compressoren om uitstekende efficiëntie te leveren zonder de betrouwbaarheid in gevaar te brengen, voldoet aan de toenemende eisen van de industrieën om de productiviteit te verhogen, terwijl het energieverbruik wordt verminderd,” aldus Eric Seidel, vice-president van productmanagement voor compressietechnologieën en -diensten van Ingersoll Rand. “Onze volgende generatie R-serie met de modellen RS200 tot RS250 helpt klanten de algehele systeembetrouwbaarheid te verhogen en hun totale kosten te verlagen vanwege de nieuwe ultramoderne functies en prestatieverbeteringen die hen tienduizenden euro's besparen.”

Ingersoll Rand heeft deze modellen toegevoegd aan het portfolio van de volgende generatie R-serie, waardoor het voor klanten die 24/7 actief zijn en grote hoeveelheden perslucht gebruiken mogelijk wordt om apparatuur te bezitten die net zo betrouwbaar is als hun vraag. Volgens interne testen leveren de efficiëntie-en ontwerpverbeteringen van enkele compressoren met hoge capaciteit in vergelijking met eerdere modellen, een energiebesparing op van tot €40.000 per compressor over een periode van twee jaar1. De modellen RS200 tot RS250kW zijn de derde toevoeging aan de volgende generatie R-serie compressoren, nadat in 2015 en 2016 in de volgende generatie R-serie de modellen 30 tot 37kW met vast en variabel toerental werden geïntroduceerd.

De kern van elke R-serie compressor van de volgende generatie van Ingersoll Rand is een compressorblok dat speciaal is ontworpen om de efficiëntie van het totale systeem te verbeteren. Naast het verbeterde ééntraps compressorblok, zijn de modellen RS200 tot RS250 ook verkrijgbaar met het nieuwe tweetraps compressorblok. Dit tweetraps compressorblok is het meest efficiënte compressorblok dat vandaag de dag beschikbaar is.

Elke compressor wordt standaard geleverd met Progressive Adaptive Control (PAC)-bescherming, V-riemTM technologie, drijvende koelers en Ultra EL-smeermiddel. Deze functies helpen het apparaat efficiënt te laten draaien en de productieve tijd te maximaliseren voor faciliteiten die 24 uur per dag fabriceren.

• PAC-bescherming is een uniek algoritme dat ontwikkeld is door Ingersoll Rand en geïntegreerd is in het besturingssysteem van elke compressor. Het systeem controleert de belangrijkste prestatieparameters voor wanneer verbruiksonderdelen het einde van hun levensduur, of wanneer werkingstemperaturen hun ontwerplimiet bereiken. In deze situaties passen de regelaars de parameters aan om de machine te laten draaien zonder overbelasting van de motor, waardoor onnodige uitschakeling wordt voorkomen.
  • De V-riemtechnologie beveiligt alle kritische onderdelen door ze te beveiligen met o-ring afdichtingen volgens een methode die vervorming grotendeels voorkomt. Lekkages worden vrijwel geëlimineerd, waardoor niet af wordt gedaan aan de prestatie, ongeacht het aantal heraansluitingen.
  • Het drijvende koelsysteem van Ingersoll Rand bevat warmtewisselaars met handvaste verbindingen zodat ze, indien nodig, kunnen uitzetten en samentrekken. Dit nieuwe ontwerp verbetert de algemene betrouwbaarheid van het systeem, omdat gelaste verbindingen de capaciteit om uit te zetten of samen te trekken van de warmtewisselaars verminderen, wat de voornaamste reden is dat een apparaat niet goed werkt.
  • Ultra EL is ontworpen om tot 16.000 uur te functioneren, tweemaal zo lang als andere roterende smeermiddelen. Ultra EL zorgt ervoor dat compressoren blijven functioneren bij piekprestaties, waardoor de productie-onderbreking en levenscycluskosten worden verminderd.

Alle luchtcompressoren van de volgende generatie R-serie zijn uitgerust met Xe-serie regelaars, die een eenvoudige, intuïtieve toegang tot en controle van het persluchtsysteem mogelijk maken. De Xe145 regelaar heeft een ingebouwde prestatie-analyse en grafische trendingfunctie, evenals een ingebouwde sequentiebepaling voor maximaal vier compressoren.

Voor meer informatie over de compressoren van de volgende generatie R-serie van Ingersoll Rand, kunt u de website www.ingersollrandproducts.com bezoeken of contact opnemen met uw lokale vertegenwoordiger.

Over Ingersoll Rand

Ingersoll Rand (NYSE: IR) bevordert de levenskwaliteit door het creëren van comfortabele, duurzame en efficiënte omgevingen. Onze mensen en onze merkenfamilie, waaronder Club Car®, Ingersoll Rand®, Thermo King® en Trane®, werken samen om de kwaliteit en het comfort van de lucht in huizen en gebouwen te verbeteren, om voedsel en bederfelijke waren te vervoeren en beschermen en om de industriële productiviteit en efficiëntie te verhogen. We zijn een wereldwijde onderneming met een omzet van $ 13 miljard die zich inzet voor een wereld met duurzame vooruitgang en aanhoudende resultaten. Ingersoll Rand producten variëren van complete perslucht- en gassystemen en -diensten tot elektrisch gereedschap, materiaalbehandelings- en vloeistofbeheersystemen. De diverse en innovatieve producten, diensten en oplossingen verbeteren de energie-efficiëntie, productiviteit en activiteiten van onze klanten. Ga voor meer informatie naar www.ingersollrand.com of www.ingersollrandproducts.com.

_____________________________

1 Energieberekening op basis van 6.000 uur van de jaarlijkse werking en energiekosten van 0,10 euro/kWh

Ingersoll Rand
Jennifer Regina, 704-990-3188