Shionogi presenteert op ECCMID 2017 nieuwe gegevens over siderofore cefalosporine Cefiderocol (S-649266) en cap-onafhankelijke endonuclease-inhibitor S-033188 tegen griep

OSAKA, Japan--()--Shionogi & Co., Ltd. heeft vandaag een presentatie aangekondigd over cefiderocol (S-649266), een experimentele siderofore cefalosporine in de laatste ontwikkelingsfase die actief is tegen uiteenlopende Gram-negatieve pathogenen, inclusief de ziekteverwekkers die zeer resistent zijn tegen het huidige aanbod geneesmiddelen, zoals colistine- en carbapenem-resistente strengen van de Pseudomonas aeruginosa, Acinetobacter baumannii, enterobacteriƫn (CRE) en de Stenotrophomonas maltophilia. Daarnaast geeft het bedrijf een presentatie over S-033188, een experimentele cap-onafhankelijke endonuclease-inhibitor die is gericht op griep. Shionogi & Co., Ltd. geeft de presentaties op het European Congress of Clinical Microbiology and Infectious Diseases (ECCMID), dat van 22 tot 25 april 2017 plaatsvindt in Wenen in Oostenrijk.

+81-6-6209-7885
Fax: +81-6-6229-9596
Yoshimasa Kyokawa, +81-6-6209-7885
Associate Director of Corporate Communications