Replicor presenteert 1-jarige functionele beheersing HBV en HDV met NAP en nieuw mechanisch inzicht in farmacologie van NAP

MONTREAL--()--Replicor Inc., een niet-beursgenoteerde farmaceut die mikt op een medicijn tegen chronische hepatitis b en hepatitis d, heeft vandaag significante nieuwe gegevens gepubliceerd over NAP-activiteit bij hepatitis b- en hepatitis d-infecties. Replicor presenteerde de data op de jaarlijkse bijeenkomst van de European Association for the Study of the Liver (EASL), die van 19 tot 23 april plaatsheeft in Amsterdam.

Updates van de onderzoeken REP 301 (naar co-infecties van hepatitis b en d) en REP 401 (naar hepatitis b) lieten aanzienlijke vooruitgang zien:

1. In REP 301 bleef de reeds eerder gerapporteerde functionele beheersing na 24 weken van hepatitis b (5/12 patiënten) en hepatitis d (7/12 patiënten) behouden na 1 jaar. Dit is bewijs voor de duurzaamheid van de functionele beheersing die NAP-gerichte therapie tot stand brengt (poster LBP-507).

2. In het onderzoek REP 401 zijn 30 patiënten ten minste 12 weken blootsgesteld aan NAP en de HBsAg-respons van het serum blijft naar verloop van tijd verbeteren: de huidige daling ten opzichte van de nulmeting zijn >1log bij 29 patiënten, >2logs bij 25 patiënten, >4logs bij 19 patiënten en HBsAg-verlies bij 14 patiënten. De verbeterde effectiviteit van pefIFN (gemarkeerde anti-HBs-productie en/of therapeutische aanwakkering van transaminase) was waarneembaar bij alle patiënten met een HBsAg-reductie van > 4 log (poster THU-154).

3. Verrassend genoeg wijst analyse van HBsAG, HBeAG, HBcrAg, RNA van het hepatitis-b-virus, DNA van het hepatitis-b-virus en RNA van het hepatitis-d-virus erop dat HBsAg bijna geheel afkomstig is van integratie.

Natacha Dorget
ndorget@replicor.com