Fujifilm investeert 14 miljard yen (130 miljoen dollar) in grotere productiecapaciteit en nieuwe ontwikkelingsfaciliteiten als tegemoetkoming aan groeiende markt

FDBT College Station, Texas cGMP Monoclonal Antibody production facility (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--FUJIFILM Corporation (President: Kenji Sukeno) vergroot zijn productiecapaciteit met een investering van circa 14 miljard yen in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk. Daarmee breidt het bedrijf zijn divisie BioCDMO uit.

FUJIFILM Diosynth Biotechnologies voltooide in de Verenigde Staten de bouw van een productiefaciliteit voor cGMP ter waarde van 10 miljard yen (93 miljoen dollar). De faciliteit is deels gebouwd met geld van de BARDA (Biomedical Advanced Research and Development Authority), een instelling van het Amerikaanse ministerie van Volksgezondheid. Fujifilm investeert nog eens 3 miljard yen (28 miljoen dollar) in bioreactoren voor de creatie van zoogdiercelculturen. De faciliteit wordt begin 2018 in werking gesteld. FUJIFILM Diosynth Biotechnologies Texas, LLC (FDBT) is in 2014 via FUJIFILM Diosynth Biotechnologies U.S.A., Inc. aangekocht door Fujifilm.

Media Contact:
FUJIFILM Corporation Corporate Communications Division