Toegang tot de verborgen markt voor bestuursfuncties: onderzoek HYPER onthult dat meer dan 75 procent zichtbaarheid en toegang ontbeert

GENÈVE--()--HYPERTALENT, het platform voor de werving van leidinggevenden, presenteert vandaag de resultaten van zijn nieuwe onderzoek naar de opvattingen van leidinggevenden over de werving en carrièreontwikkelingen van hooggeplaatste bestuurders. HYPER brengt leidinggevenden en wervingsbureaus met elkaar in contact op de verborgen markt voor bestuursfuncties.

Voor het onafhankelijke onderzoek in opdracht van HYPER zijn 150 leidinggevenden uit het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland ondervraagd, variërend van topbestuurders tot managersniveau. Uit de analyse van Vanson Bourne kwam naar voren dat de ondoorzichtigheid en ontoegankelijkheid van de banenmarkt voor 77 procent van de leidinggevenden een probleem is.

AxiCom
Munveer Garcha