Toshiba’s autonome waterstofenergiesysteem H2One™ levert vanaf nu elektriciteit aan JR-station in Japan

Toshiba's Autonomous Off-grid Hydrogen Energy System at JR Station in Japan (Photo: Business Wire)

TOKYO--()--Toshiba Corporation (TOKYO:6502) heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn autonome waterstofenergiesysteem H2One™ vanaf nu in werking is gesteld in het station Musashi-Mizonokuchi van de JR-spoorlijn Nambu in de Japanse stad Kawasaki. Het systeem – bedoeld voor de continuïteit van bedrijfsactiviteiten – is zodanig ontworpen dat normale, dagelijkse processen doorgang vinden als een ramp elektriciteitsuitval veroorzaakt.

In noodsituaties levert H2One™ onafgebroken en onafhankelijk van het net elektriciteit, zodat bepaalde delen en toiletten van het station verlicht blijven. In normale situaties produceert het systeem waterstof en genereert het elektriciteit, wat verbruik van het lichtnet verlaagt. In de winter pompt het systeem warm water door bankjes, zodat deze verwarmd blijven. Toshiba’s managementsysteem H2EMS™ zorgt voor optimale controle over de algehele activiteiten, inclusief waterstofproductie, energieopwekking en opslag.

Press Contact:
Toshiba Corporation