Axalta Coating Systems koopt Noord-Amerikaans onderdeel van Valspar voor industriële houtcoatings

PHILADELPHIA--()--Axalta Coating Systems (NYSE:AXTA), een toonaangevende leverancier van vloeibare en poedervormige coatings, heeft vandaag bekendgemaakt definitief akkoord te zijn met The Valspar Corporation (NYSE:VAL) and The Sherwin-Williams Company (NYSE:SHW) over de aankoop van Valspars Noord-Amerikaanse onderdeel voor industriële houtcoatings. Axalta betaalt een contant bedrag van 420 miljoen dollar. Valspar stoot het bedrijfsonderdeel af in verband met de uitspraken van de Federal Trade Commission en de Canadese mededingingsautoriteit inzake de voorgestelde overname van Valspar door Sherwin-Williams. Het aangekochte bedrijfsonderdeel had in 2016 een omzet van circa 225 miljoen dollar en is een van de grootste leveranciers van coatings voor de OEM markt en de industriële houtmarkt, inclusief bouwmaterialen, kasten, vloeren en meubels, in Noord-Amerika.

Axalta Coating Systems
Chris Mecray, +1-215-255-7970