Actility leeft op na kapitaalverhoging van 75 miljoen dollar voor versnelde internationale ontwikkeling IoT-systemen

PARIJS--()--Actility, leider in Low Power Wide Area Networks (LPWAN) voor het Internet der Dingen (IoT), heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn financieringsronde D met succes is afgerond. Het bedrijf haalde 75 miljoen dollar op voor de versterking van zijn IoT-systemen. De uitbreiding van het bedrijf is gericht op industriƫle IoT-oplossingen in cruciale sectoren: logistiek en distributie, intelligente bouw en energie en nutsbedrijven. Aan de eerste fase van de financieringsronde namen Creadev, Bosch en Inmarsat deel als nieuwe investeerders, naast de reeds betrokken investeerders als Idinvest, Bpifrance, Ginko Ventures, KPN, Orange Digital Ventures, Swisscom en Foxconn. Later deze maand nemen meer investeerders deel aan de tweede fase van de overschreven kapitaalverhoging, die het bedrijf heeft georganiseerd zonder tussenkomst van banken.

Actility:
Anne van Gemert