New Access Banking Software verwerft Ambit Private Banking business

GENÈVE--()--New Access Banking Software, een wereldwijde leverancier van kritische frontoffice software-oplossingen voor de private banking industrie, heeft vandaag de overname van de Ambit Private Banking business van FIS™ bekendgemaakt. De Ambit Private Banking business biedt een uitgebreide suite van software-oplossingen, waaronder Apsys en CIM, die ontworpen zijn om Zwitserse en internationale private banks te helpen om een sterk concurrentievoordeel op te bouwen. De suite met oplossingen omvat bancaire kernactiviteiten, klantenbeheer, analyse en controle, marktbeheer, fondsenboekhouding en alternatieve beleggingsoplossingen.

New Access, met hoofdkantoor in Genève, Zwitserland, biedt frontoffice oplossingen voor private banks, waaronder een portfoliobeheersysteem, een documentenbeheersysteem en een beheersysteem voor klantrelaties. “De overname van de Ambit Private Banking-oplossing zal de wereldwijde aanwezigheid van New Access in de private banking software-industrie versterken. New Access zal in staat zijn om een zeer concurrerende front-to-back office software-oplossing aan te bieden waarmee private banks de gehele functionele dekking kunnen afhandelen met slechts één dienstverlener. Deze geïntegreerde oplossing is eenvoudig te implementeren en te onderhouden, kosteneffectief in vergelijking met outsourcing providers, en zal banken in staat stellen om volledige controle te behouden over hun backoffice activiteiten”, verklaarde Alexis Sikorsky, oprichter en CEO van New Access.

Deze transactie zal voor belangrijke commerciële synergieën zorgen tussen de oplossingen van New Access en Ambit Private Banking. Tevens krijgt de groep zo de mogelijkheid om verder te investeren in R&D om aan de private banking markt aangepaste software-oplossingen te ontwikkelen die vorm krijgen door ontwrichtende technologieën en aanscherpende regelgevingseisen. “De oplossingen van New Access zijn gericht op het omzetten van deze uitdagingen in kansen en het behalen van tastbare voordelen voor haar klanten”, aldus Vitus Rotzer, General Manager van de Ambit Private Banking business, die Managing Director wordt verantwoordelijk voor de bedrijfsontwikkeling van de gecombineerde groep. “We zijn ervan overtuigd dat de toevoeging van de Ambit Private Banking-oplossing zal zorgen voor voordelen voor de klanten van beide bedrijven door middel van een verrijkt producten- en dienstenaanbod, terwijl tegelijkertijd een uitgebreide, geïntegreerde oplossing wordt geleverd aan de private banking markt.”

Over New Access
Sinds 2001 voorziet New Access in flexibele en schaalbare frontoffice software-oplossingen gewijd aan de private banking en vermogensbeheerindustrie. Het productenaanbod van New Access omvat Equalizer, een portfoliobeheer- en orderbeheersysteem; Logical Access, een documentenbeheersysteem waarmee private banks zeer vertrouwelijke informatie kunnen opslaan en verwerken; en Branch, een beheersysteem voor klantrelaties waarmee bankiers de klantgerelateerde workflows kunnen verbeteren. De software-oplossingen van New Access zijn ontworpen om te voldoen aan de specifieke eisen van de private banking en vermogensbeheerindustrie die evolueert in een complexe en veranderende regelgevingsomgeving, en om bankiers te helpen gemakkelijk en efficiënt verbinding te maken met hun klanten dankzij de nieuwe digitale kanalen.
Het hoofdkantoor van New Access is gevestigd in Genève. New Access biedt werk aan 70 mensen in Zwitserland, Singapore en Brazilië, en heeft haar oplossingen al met succes geïnstalleerd in meer dan 120 bankvestigingen in 20 landen.

New Access
Aurélie Totin, +41 22 879 99 11