Polewall AS test met succes transportsysteem voor 200 Gbps, draadloze verbinding met snelheden van glasvezel zijn realiteit

Noorse start-up Polewall heeft vorige week met succes nieuw optisch 5G-transport van 200 Gbps getest, in samenwerking met Tier-1-leveranciers. “De combinatie van lage productiekosten en capaciteiten voor hoge snelheden maken dit tot revolutionair product”, zegt ceo Jan Eide.

KRISTIANSAND, Noorwegen--()--De tests zijn een week lang op uitnodiging van RISE Acreo – een toonaangevend Zweeds onderzoeksinstituut voor communicatiesystemen met optisch vezel en voormalig Partner van Polewall voor een EU-project – uitgevoerd onder toeziend oog van verschillende Tier-1-leveranciers en netwerkexploitanten.

Jan Eide, oprichter en ceo van Polewall, gaat verder: “We hebben gelijktijdig snelheden van 100 Gbps bij 1310 nm en 100 Gbps bij 1550 gehaald via dezelfde link. We maten de resultaten met twee testsets voor 100 Gbps en zijn erg tevreden over de resultaten, die zonder fouten waren.”

Polewall AS
Michael Gallagher, COO