Arthur D. Little voorspelt dat telecomaanbieders hun activiteiten zullen aanpassen om nieuwe digitale mogelijkheden aan te boren

LONDEN--()--In het meest recente telecomindustrierapport onderzoekt Arthur D. Little (ADL) de uitdagingen waar telecomaanbieders voor staan door de invloed van digitalisatie. Uit uitgebreide onderzoeken en interviews met meer dan honderd industrie executives van over de hele wereld schetst “Major strategic choices ahead of TelCos: Reconfiguring for value,” de drijfveren van de telecomindustrie om in de komende vijf jaar te diversifiëren.

Het rapport voorspelt dat de omzet stabiliseert met daarnaast een lichte groei van 1.2% voor acht grote Europese landen. De B2B2x markt daarentegen, waar digitale oplossingen voor klanten worden ontworpen, zal in 2020 naar verwachting 8% van de wereldwijde ICT uitgaven beslaan (omgerekend ongeveer $276 miljard), desondanks wordt deze mogelijkheid door aanbieders niet benut. Door de bewezen ervaring met verschillende technische mogelijkheden, kunnen telecomaanbieders een groter marktaandeel van traditionele IT-spelers bemachtigen, omdat de laatste nog niet hetzelfde niveau van efficiëntie, volwassenheid en vermogen hebben met de inzet van deze mogelijkheden.

ADL voorziet dat de aanbieders’ productiemodellen drastisch zullen veranderen. Door de vraag naar een betere klantenervaring zal voortschrijdende innovatie ervoor zorgen dat het netwerk en de IT-voorzieningen flexibeler en toegankelijker worden. Doordat netwerken steeds vaker software-gedreven worden zullen zij zich steeds meer als de softwaremarkt gedragen. Telecomoperators zullen de productiemodellen globaliseren. Terwijl standalone operators uitbreiden naar nieuwe geografische territoria, vanwege de toenemende elastische infrastructurele aanwinsten.

Uiteindelijk maakt het ontstaan van verschillende type operators de grootste impact op de markt, waarbij traditionele telecomaanbieders strijden tegen nieuwe aanbieders met simpele klantgerichte modellen.

Bela Virag, Partner bij Arthur D. Little, zegt: “De digitalisatie van de telecomindustrie maakt de grote variatie van strategische keuzes mogelijk. Sommigen zullen een voordeel hebben vanwege de synergiën van mondiale modellen, terwijl anderen juist een voordeel hebben doordat zij lean zijn en zich op de lokale markt richten. Sommige kiezen ervoor om veel mogelijkheden aan te bieden terwijl anderen voor het tegenovergestelde kiezen. Sommige zullen zich richten op B2B2x kansen, terwijl andere operators ervoor kiezen om dit te negeren. Dit zijn de keuzes die de telecomoperators moeten maken, waardoor ze zullen differentiëren.”

“Verschillende krachten zullen telecomaanbieders uiteindelijk dwingen om meer aandacht te schenken aan IT, het netwerk en de services.”

Om het rapport te downloaden klik hier: www.adl.com/StrategicChoices

Arthur D. Little
Cate Bonthuys
Tel:+447746546773
cate@catalystcomms.co.uk

Release Summary

In its latest report on the telecommunications industry, Arthur D. Little (ADL) examines the major choices that operators face as digitalization continues to impact their businesses.

Arthur D. Little
Cate Bonthuys