Westinghouse kondigt strategische reorganisatie aan

CRANBERRY TOWNSHIP, Pa.--()--Westinghouse Electric Company, LLC, een in de Verenigde Staten gevestigd bedrijf, heeft samen met bepaalde zuster- en dochterondernemingen een vrijwillig verzoekschrift ingediend conform Hoofdstuk 11 van de Amerikaanse Faillissementswet. Het bedrijf streeft naar een strategische reorganisatie, nadat het op financiële en bouwkundige problemen is gestuit bij de oplevering van Amerikaanse AP1000®-kernreactoren. Westinghouse heeft van een externe partij een DIP-lening (DIP, Debtor in Possession) van 800 miljoen dollar gekregen voor de financiering en bescherming van kernactiviteiten gedurende de reorganisatie. De faillissementsaanvraag is ingediend bij de U.S. Bankruptcy Court van het Zuidelijke District van New York, in de stad New York.

Vandaag hebben we actie ondernomen om Westinghouse op koers te houden voor een oplossing van de financiële problemen rond AP1000 en tegelijkertijd onze centrale activiteiten te beschermen”, zei interim-president en ceo José Emeterio Gutiérrez. “We richten ons op een reorganisatieplat, zodat we sterker dan voorheen uit dit faillissement komen en een internationale leider in nucleaire technologie blijven.”

Die Ausgangssprache, in der der Originaltext veröffentlicht wird, ist die offizielle und autorisierte Version. Übersetzungen werden zur besseren Verständigung mitgeliefert. Nur die Sprachversion, die im Original veröffentlicht wurde, ist rechtsgültig. Gleichen Sie deshalb Übersetzungen mit der originalen Sprachversion der Veröffentlichung ab.

Westinghouse Electric Company
Sarah Cassella, +1-412-374-4744