ERYTECH rapporteert positieve fase-2b-resultaten voor eryaspase als medicijn tegen uitgezaaide alvleesklierkanker

LYON, Frankrijk--()--ERYTECH Pharma (Parijs:ERYP) (ADR:EYRYY), het biofarmaceutische bedrijf dat innovatieve behandelingen van zeldzame kankervormen ontwikkelt op basis van zijn gepatenteerde platform ERYCAPS, dat medicijnen inkapselt in rode bloedcellen, heeft vandaag topresultaten van zijn fase-2b-onderzoek aangekondigd, waarin eryaspase (GRASPA┬«) in combinatie met chemotherapie werd onderzocht als tweedelijnstherapie tegen uitgezaaide alvleesklierkanker. Het in meerdere centra, gerandomiseerde onderzoek behaalde de vooraf geformuleerde co-primaire eindpunten. Het onderzoek wees, vergeleken met een behandeling van louter chemotherapie, op een significante verbetering in progressievrije overleving en algehele overleving bij pati├źnten die zijn behandeld met een combinatie van eryaspase en chemotherapie.

ERYTECH
Gil Beyen