Capitec Bank investeert 21 miljoen euro in Europees fintechbedrijf Creamfinance

RIGA, Letland--()--Creamfinance, toonaangevend financieel dienstverlener voor consumenten en het snelst groeiende fintechbedrijf van Europa, heeft een overeenkomst gesloten met Capitec Holdings Limited over een Serie-B-investering van 21 miljoen euro. Deze financieringsronde volgt op een Serie-A-investering van 5 miljoen euro van het internationale durfkapitaalfonds Flint Capital. Capitec staat genoteerd aan de effectenbeurs van Zuid-Afrika en is het moederbedrijf van Capitec Bank, dat een grote rol speelde in de transformatie van bankzaken in Zuid-Afrika. Het geld wordt ingezet voor een versnelde internationale uitbreiding en introductie van een compleet productportfolio in bestaande markten. Na de investering benoemt Capitec twee bestuursleden voor de directie van Creamfinance.

Creamfinance
Investor Relations:
Georgijs Ustinovs, +371 294 241 75
georgijs.ustinovs@creamfinance.com
Media contacts:
Viktorija Gorcakovaite, +371 206 557 02
viktorija.gorcakovaite@creamfinance.com

Release Summary

European lender Creamfinance has just confirmed a series B financing of €21 million with Capitec Bank.

Creamfinance
Investor Relations: