Toyota en NTT werken samen aan O&O voor ICT-platform voor connected cars

TOKYO--()--Toyota Motor Corporation (hoofdkantoor: Toyota, prefectuur Aichi, Japan; president en vertegenwoordigend directeur: Akio Toyoda; “Toyota”) en Nippon Telegraph and Telephone Corporation (Hoofdkantoor: Chiyoda-ku, Tokyo, Japan; president en ceo: Hiroo Unoura; NTT) hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten voor de ontwikkeling, verificatie en standaardisering van technologie voor connected cars. Met hun krachtenbundeling combineren de bedrijven de autogerelateerde technologie van Toyota met de ICT-kennis van de bedrijven uit de NTT Group.

1. Doelstellingen van de samenwerking

Toyota en de NTT Group onderzoeken en ontwikkelen samen de technologieën die noodzakelijk zijn om een einde te maken aan verscheidene maatschappelijke problemen, zoals verkeersongelukken en verkeersopstoppingen. Daarnaast leveren ze klanten nieuwe vervoersdiensten voor de verwezenlijking een Smart Mobility Society in alle delen van de wereld.

For further information about the contents of this release:
Toyota Motor Corporation
Public Affairs Division
(Tokyo Headquarters) +81-3-3817-9111 to 9117
(Nagoya) +81-52-552-0603 to 0609
Nippon Telegraph and Telephone Corporation
Public Relations Office
Hiroyuki Sakura
ntt-cnr-ml@hco.ntt.co.jp

For further information about the contents of this release:
Toyota Motor Corporation
Public Affairs Division