Sumitomo Electric vestigt nieuw wereldrecord in laagste communicatieverlies in optische vezel

(Left) Transmission loss spectrum of the fiber that renewed the world record. (Right) The history of loss reduction in ultra-low loss fibers. (Graphic: Business Wire)

???pagination.previous??? ???pagination.next???

OSAKA, Japan--()--Sumitomo Electric Industries, Ltd.  (TOKYO:5802) (ISIN:JP3407400005) vestigt een nieuw record in verlies van signaal bij optische vezel: 0,1419 dB/km.

Gezien de explosief gestegen vraag naar capaciteit voor communicatiediensten, wordt de roep om verbeterde prestaties van optische communicatiesystemen groter. De reductie van transmissieverlies is een effectieve oplossing voor deze verbeterslag. Sumimoto Electric is al sinds de vermarkting van zijn glasvezel met ultra-laag verlies in 1988 een pionier in vooruitstrevende technologie voor transmissieverliesreductie. Met deze technologieën levert het bedrijf glasvezel met ultralaag verlies, voor commerciële producten met het laagste transmissieverlies.

Nu heeft Sumitomo Electric een nieuwe stap vooruit gezet in glasvezel en polymeercoating en het transmissieverlies verder verlaagd naar 0,1419 dB/k bij een golflengte van 1560 nm. Daarmee vestigt het bedrijf een nieuw wereldrecord. We zetten ons continu in voor de doorlopende ontwikkeling van technologie voor de allerbeste producten. Zodoende dragen we bij aan een grotere communicatiecapaciteit, met name in onderzeese communicatiesystemen.

Sumitomo Electric Industries, Ltd.
Takashi Shiraga / Kanako Fujima, +81-6-6220-4119
Public Relations Dept.

Sumitomo Electric Industries, Ltd.
Takashi Shiraga / Kanako Fujima, +81-6-6220-4119
Public Relations Dept.