Mobidiag krijgt patenten voor testmethode op antibiotica-resistente bacteriën en bijbehorend pakket

ESPOO, Finland--()--Mobidiag Ltd, een Fins bedrijf in moleculaire diagnostiek, heeft vandaag bekendgemaakt dat twee nieuwe patenten zijn uitgegeven ter aanvulling zijn op het Australische patent °2010247321, dat in juni 2016 werd gegeven. Het gaat om het Amerikaanse patent n°9593381 en het Japanse patent n°6054178. Beide hebben betrekking op een methode en pakket voor de detectie van antibiotica-resistente bacteriën.

“Bij Mobidiag ontwikkelen we snelle en betrouwbare tests voor de opsporing van infectieziekten, inclusief de Amplidiag® Carba+VRE-kit voor tests op antibiotische resistentie, die binnenkort ook met bredere panels verschijnt. Deze nieuwe toevoegingen aan het intellectueel eigendom van Mobidiag zijn cruciaal voor onze internationale strategie en versterken onze inzet voor de strijd tegen antibiotica-resistente bacteriën, die wereldwijd een groot probleem vormen”, zei Tuomas Tenkanen, ceo van Mobidiag.

Mobidiag Ltd.
Tuomas Tenkanen, +358 505534980