Eerste injectie met fibroblasten uitgevoerd voor groot onderzoek van SpinalCyte naar discusdegeneratie

HOUSTON--()--SpinalCyte, LLC, een Texaans bedrijf dat met menselijke fibroblasten van de huid herstel van de tussenwervelschijfkern wil bewerkstelligen, heeft voor het eerst een injectie van fibroblasten voor de hernieuwde groei van een tussenwervelschijf uitgevoerd. CybroCell is het eerste product met fibroblasten dat wordt ingezet voor de behandeling van discusdegeneratie. De procedure is in minder dan 15 minuten uitgevoerd met plaatselijke verdoving. De patiënt ondervond geen complicaties en mocht binnen een uur weer naar huis.

“Dit is een historisch moment, want het is de eerste keer dat een mens dermale fibroblasten krijgt toegediend voor de behandeling van discusdegeneratie”, zei Pete O’Heeron, ceo van SpinalCyte. “Onze preklinische proeven resulteerden na slechts één injectie van fibroblasten in significante hergroei van de kern van de tussenwervelschijf, een toegenomen dikte van de discus en genexpressie, zoals proteoglycanen. Met CybroCell, onze kant-en-klare allogene dermale fibroblasten, willen we voortbouwen op ons eerdere succes voor discusdegeneratie.”

Investor Contact:
SpinalCyte, LLC