Superior Essex en Furukawa richten joint venture op

ATLANTA & BAD AROLSEN, Duitsland & TOKYO--()--Essex Magnet Wire, een divisie van Superior Essex Inc., en Furukawa Electric Co. LTD. (Furukawa Electric) hebben vandaag hun joint venture aangekondigd. Deze onderneming is opgericht voor de levering van hoogspanningswikkeldraad aan de Europese auto-industrie. Het nieuwe wikkeldraad biedt klanten die lichtere en dunnere bedrading willen voor elektrische motoren met hogere elektrische spanning de nieuwste technologische voordelen.

De joint venture is actief onder de naam “Essex Furukawa Magnet Wire Europe GmbH” en gevestigd in de Duitse plaats Bad Arolsen, waar het vanuit de bestaande vestiging van Essex werkt. De joint venture slaat munt uit Essex’ leiderschap en salesteams binnen de Europese autosector, internationale distributieketen en lokale productiecapaciteit en Furukawa’s technische expertise in hoogspanningswikkeldraad, die per licentie aan de onderneming toekomt.

Superior Essex Inc.
Matt Wheeler, 770-657-6000
Furukawa Electric Co., Ltd.
Shin Kato
shin.katoh@furukawaelectric.com

Superior Essex Inc.
Matt Wheeler, 770-657-6000
Furukawa Electric Co., Ltd.
Shin Kato
shin.katoh@furukawaelectric.com