Munich Leukemia Laboratory selecteert IBM Watson en Illumina voor samenwerking die diagnostiek vooruithelpt en gepersonaliseerde behandelingen van leukemie en maligne lymfoom ontwikkelt

MÜNCHEN--()--Munich Leukemia Laboratory (MLL), een modern laboratorium voor diagnostiek en onderzoek rond leukemie en maligne lymfoom, werkt samen met IBM (NYSE: IBM) en Illumina, Inc. (NASDAQ: ILMN) aan een nieuw prototype voor cognitieve technologie die onderzoekers helpt betere behandelingen van leukemie te ontwikkelen.

Leukemie komt veel voor in Europa. Zo worden in Duitsland alleen al jaarlijks 15.000 nieuwe gevallen geconstateerd. MLL gebruikt de technologie NovaSeq van Illumina, internationaal leider in vernieuwende wijzes van sequentiëring, voor de sequentiëring van stalen uit zijn biobank met meer dan 500.000 casussen. Onderzoekers van MLL gebruiken vervolgens Watson als hulpmiddel voor de interpretatie van gegevens over het genoom en andere databronnen. Met dit project willen de partijen innovatieve testprocessen incorporeren, zoals geautomatiseerde fenotypering en genotypering met sequentiëring van complete genomen en transcriptoom-sequentiëring (RNA-Seq) van 5.000 casussen.

MLL Media Contact
Torsten Haferlach, +49 89 990170
torsten.haferlach@mll.com
IBM Media Contacts