Dinadack.com rekommenderar: Var ute i god tid! Möt den kommande sommarens efterfrågan på ett smart sätt.

• Dinadack.com ger dig här råd om hur du i god tid förbereder dig för sommarens försäljning av sommardäck.
  • Antalet SUV ökar över hela Europa och detta leder till ökad efterfrågan på däck för SUV och offroad.
  • Genom att utnyttja de Delticom B2B-tjänster som Dinadack.com erbjuder, får återförsäljare flexibilitet och möjlighet att utvidga sin verksamhet.

HANNOVER, Tyskland--()--Dinadack.com är webbutiken för företagskunder och drivs av Europas största däckhandel online, Delticom. Dinadack.com rekommenderar däckförsäljare och bilföretag att i god tid rusta sig inför sommaren och fylla på med sommar- och åretruntdäck. “Däckförsäljare och verkstäder måste ha koll på aktuella trender på marknaden och tidigt fylla på sina lager”, menar Andreas Faulstich, chef för B2B på Dinadack.com.

Det är framför allt på SUV- och offroaddäck som Faulstich märker en ökad efterfrågan. Detta bekräftas också av aktuella siffror om bilbranschen från marknadsanalysföretaget JATO Dynamics: Enligt företaget fortsätter SUV-segmentet att hela tiden öka över hela Europa. Under 2016 steg antalet registreringar för SUV med 21,4 procent till 3,9 miljoner fordon. Var fjärde nyregistrerad bil i Europa är alltså en SUV.

“För målgruppen prismedvetna SUV-förare, som inte kompromissar när det gäller kvalitet och säkerhet, kan försäljare hitta spännande alternativ på Dinadack.com”, fortsätter Faulstich. “Vi är premiumpartner till VIKING-däck och erbjuder som sådan till exempel attraktivt inköpspris på VIKING:s SUV-sortiment. Detta skapar intressanta marginaler för våra återförsäljare.“ På Dinadack.com finns VIKING City Tech II SUV i olika dimensioner för mindre och medelstora SUV:ar; för stora finns XL ProTech HP.

Dessutom kommer det också 2017 att bli ännu viktigare att däckförsäljare och bilföretag kan erbjuda ett stort service- och produktutbud. “Genom vårt system med partnerskap och våra B2B-tjänster vill vi hjälpa våra återförsäljare att utnyttja sin potential optimalt”, säger Faulstich. “Även om man är förberedd på bästa sätt, så är flexibiliteten viktig för att snabbt och enkelt kunna möta de mest skiftande behov. Detta erbjuder vi våra återförsäljare genom vårt stora sortiment, korta leveranstider och schysta betalningsalternativ.”

“Tack vare ytterliga tjänster som till exempel förmedlingsplattformen för lagring av däck online deltipartners.com kan man dessutom utvidga den egna verksamheten med nya tjänsteerbjudanden. På så sätt kan lätt nya kundgrupper involveras”, förklarar Faulstich. “Och tack vare konceptet med montagepartner på Dinadack.com kan också den stationära offlinehandeln dra nytta av den ökande försäljningen i Delticoms webbutiker för slutkunder som Dackonline.se.“

Om Dinadack.com

Dinadack.com är en exklusiv webbutik från Delticom AG, avsedd för verkstäder, distributörer, grossister och service-/monteringsstationer som tillhandahåller däck av alla typer liksom biltillbehör. Över 15 års kompetens när det gäller däckhandel på nätet gör att det professionella B2B-teamet på Dinadack.com kan erbjuda sina kunder ett utomordentligt omfattande sortiment av personbils- och motorcykeldäck. Här finner man märken och storlekar för alla typer av fordon. Däck för olika typer av lastbilar, bussdäck, specialdäck, kompletta hjul, reservdelar och tillbehör till personbilar, motorolja och batterier. Kunder till distributörer kan, förutom bra inköpsvillkor, dra nytta av tidssparande funktioner för däcksökning i nätbutiken, hög tillgänglighet, pålitlig leverans tack vare egna lager, enkel registrering och användning utan dolda kostnader – från första däcket.

Information om företaget: www.delti.com

Test av däck: www.dacktest.com