Nieuw onderzoek van Morinaga Milk met baanbrekende technologie bevestigt leeftijdsgerelateerde verandering darmflora

(Fig.2) Sequential changes of the gut microbiota accompanying age increase (Graphic: Business Wire)

TOKYO--()--Morinaga Milk Industry Co., Ltd. (TOKYO:2264), een toonaangevend zuivelbedrijf in Japan, heeft vandaag de resultaten van een nieuw onderzoek gepresenteerd. Die tonen aan dat darmflora bij gezonde mensen verandert als ze ouder worden. Het onderzoek, waarvoor nieuwe technologie voor DNA-sequentiëring is gebruikt, is dankzij zijn omvang en brede spreiding over leefdtijdcategorieën (van pasgeborenen tot 104 jaar oud) uniek. Deze eigenschappen dragen bij aan een nieuw, compleet beeld van patronen in de evolutie van bacteriën in het menselijk darmstelsel.

Fundamenteel onderzoek van doctor Mitsuoka toonde in de jaren 1970 aan dat de darmflora drastisch verandert als mensen ouder worden. Op dat moment was slechts 20 tot 50 procent van alle darmflorasoorten ontdekt op basis van het kweken in een voedingsbodem. Ondanks de grote vooruitgang in analytische technologieën voor micro-organismen, is tot op heden nog geen grootschalige analyse van darmflora uitgevoerd om deze bestaande kennis te updaten.

Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
Mai Nozawa, +81-3-3798-0152
m-nozawa@morinagamilk.co.jp

Morinaga Milk Industry Co., Ltd.
Mai Nozawa, +81-3-3798-0152
m-nozawa@morinagamilk.co.jp