High Court of Justice van Verenigd Koninkrijk (patenten) stelt Fujifilm Kyowa Kirin Biologics in het gelijk over adalimumab tegen artritis, psoriasis en artritis psoriatica – doseringskuur is voor de hand liggend en niet patenteerbaar

TOKYO--()--FUJIFILM KYOWA KIRIN BIOLOGICS Co., Ltd. (President and CEO: Hideaki Nomura; “Fujifilm Kyowa Kirin Biologics”) heeft vandaag bekendgemaakt dat het High Court van het Verenigd Koniknrijk op 3 maart Fujifilm Kyowa Kirin Biologics in het gelijk heeft gesteld in geschil met AbbVie Biotechnology Limited over de validiteit van bepaalde doseringskuren met adalimumab tegen artritis, psoriasis en artritis psoriatica. De zaak is aangespannen met het oog op FKB327, een aan Humira ® refererend kandidaat-biosimilair met adalimumab van de volledig humane monoklonale antistof anti-TNF-α dat Fujifilm Kyowa Kirin Biologics momenteel ontwikkelt.

Fujifilm Corporation
Kana Matsumoto, +81-3-6271-2000
Corporate Communications Division
Kyowa Hakko Kirin Co., Ltd.
Hiroki Nakamura
Corporate Communications Department
media@kyowa-kirin.co.jp

Fujifilm Corporation
Kana Matsumoto, +81-3-6271-2000
Corporate Communications Division
Kyowa Hakko Kirin Co., Ltd.
Hiroki Nakamura
Corporate Communications Department