Sintavia sluit tweede investeringsronde af

Sintavia's proprietary parameters, processes and quality control procedures make it possible to serially manufacture AM parts and audit quality components for precision industries. (Photo: Business Wire)

???pagination.previous??? ???pagination.next???

DAVIE, Fla.--()--Sintavia, LLC, internationaal toonaangevend in Additive Manufacturing (AM) met metaal, heeft vandaag bekendgemaakt 15 miljoen dollar aan kapitaal te hebben verworven van zijn belangrijkste investeerder Neff Capital Management LLC. Deze vervolginvestering komt bovenop de eerste investering van Neff Capital van 10 miljoen dollar, die in juli 2015 is aangekondigd. Het bedrijf gebruikt het nieuwe kapitaal naar verwachting voor extra productiecapaciteit en een uitbreiding van zijn faciliteiten in 2017 en 2018.

Het in 2012 opgerichte Sintavia levert fabrikanten in de fijnmechanische industrie een compleet aanbod aan AM-systemen voor metaal. Het bedrijf heeft een klantenbestand opgebouwd dat met name actief is in luchtvaart en defensie, de olie- en gasindustrie, industriële turbines en de auto-industrie.

Sintavia, LLC
Carolyn Allan, 954-474-7800