Morrow Sodali publiceert jaarlijkse enquête onder investeerders

LONDEN--()--Een betere informatievoorziening rond milieubeleid, maatschappelijke zaken en bestuur; grotere toegankelijkheid van bestuursleden; het openbaren van een vaardighedenmatrix van de directie; een robuust beoordelingsproces van de directie; en aan prestaties gerelateerde uitbetaling zijn de belangrijkste thema’s voor internationale institutionele beleggers. Dat laten ze weten in de enquête van Morrow Sodali, waarin ze vooruitblikken op aandeelhoudersvergaderingen in 2017.

Morrow Sodali hield in december 2016 en januari 2017 zijn jaarlijkse enquête onder grote internationale investeerders, die bij elkaar in totaal 24 biljoen dollar aan kapitaal onder beheer hebben. Van de ondervraagde investeerders was 78 procent vermogensbeheerder, de overige 22 procent werd gevuld door pensioenfondsen. Respondenten kwamen uit het Verenigd Koninkrijk (50 procent), overige Europese landen (18 procent), de Verenigde Staten (25 procent) en Azië (4 procent).

Morrow Sodali
Velia Senatore