H.I.G. Capital verwerft kantoorpand in Noorwegen

LONDEN--()--H.I.G. Capital, LLC (H.I.G.), een toonaangevende participatiemaatschappij en investeerder met meer dan 20 miljard euro aan eigen vermogen onder beheer, heeft vandaag bekendgemaakt dat een van zijn filialen de aankoop van Vitaminveien 1 heeft voltooid, een kantoorgebouw van 21.200 vierkante meter in het centrum van Oslo. H.I.G. blijft zijn omvangrijke portefeuille met Europees vastgoed uitbreiden. Deze portefeuille bestaat zowel uit aandeleninvesteringen als schuldinvesteringen. Daarbij richt het bedrijf zich voornamelijk op waardeverhogende investeringsmogelijkheden in de small- en midcap. De financiële details van deze transactie zijn niet bekendgemaakt.

Riccardo Dallolio, algemeen directeur van H.I.G. in Londen, zei: “Dit is onze vierde investering in Noorwegen en onze eerste investering in de Noorse markt voor kantoorpanden. De Noordse vastgoedmarkt is erg belangrijk voor onze Europese strategie. We blijven actief op zoek naar investeringsmogelijkheden in de small- en midcap in de regio.”

H.I.G. Capital
Riccardo Dallolio, +44 (0) 207 318 5700