Octapharma Group publiceert jaarcijfers 2016 en boekt omzet van 1,6 miljard euro en bedrijfswinst van 383 miljoen euro

LACHEN, Zwitserland--()--De Octapharma Group heeft een nieuwe record gevestigd met een jaaromzet van 1,6 miljard euro. Daarmee zag het bedrijf zijn omzet met 87 miljoen euro groeien, oftewel 5,8 procent.

De omzet van Octapharma groeide in Noord-Amerika met 18,8 procent, in Oost-Europa met 14 procent en in zijn goed ontwikkelde markten in West-Europa met 6 procent. De grootste bijdragen leverden Octapharma’s immunoglobulineproducten octagam® en gammanorm® en de factor-VIII-producten octanate®, wilate® en Nuwiq®. De brutowinst bedroeg 590 miljoen euro, 8 miljoen euro meer dan in 2015.

Press Contact
Octapharma AG
Claudie Qumsieh
Corporate Communications Manager
Office: +41 55 4512 121
claudie.qumsieh@octapharma.com

Release Summary

Octapharma Group publishes 2016 annual results reporting record- breaking revenue of €1.6 billion and operating income of €383 million.

Press Contact
Octapharma AG