Nieuw GSMA-rapport stelt kansen Messaging as a Platform centraal

LONDEN--()--De GSMA heeft vandaag een nieuw rapport uitgebracht met de titel Messaging as a Platform – The Operator Opportunity. De belangenvereniging doet hierin uit de doeken hoe operators een centrale rol kunnen spelen in de toekomst van Messaging as a Platform (MaaP). Het rapport steunt op bijdragen van AT&T, China Mobile, China Unicom, Deutsche Telekom, Ericsson, Metaswitch, Orange, KPN, Reliance Jio, Samsung, SK Telecom, Summit Tech, Syniverse, Telenor, Telia, T-Mobile US, Vodafone Group, WIT en Xura. De GSMA werkt nauw samen met mobielnetwerkexploitanten en andere spelers uit de branche aan de mogelijkheden en verbeterde services die MaaP de consument brengt.

MaaP combineert de functies van geavanceerde berichtendiensten met de gestandaardiseerde interfaces voor chatbots en plug-ins, om zo een verrijkte ervaring voor consumenten te creëren. Het stelt bedrijven bovendien in staat de kansen te verwezenlijken die IP-berichten op het vlak tussen applicatie en persoon bieden. Chatbot-platforms gebruiken kunstmatige intelligentie voor de nabootsing van menselijke interactie, wat ervoor zorgt dat consumenten gemakkelijk toegang krijgen tot dienstverleners en merken.

GSMA
Media: