GSMA publiceert eerste jaarrapport over Humanitarian Connectivity Charter

BARCELONA, Spanje--()--De GSMA heeft vandaag het eerste rapport over zijn Humanitarian Connectivity Charter gepubliceerd. Daarin besteedt de belangenvereniging aandacht aan de inzet van van deelnemende mobielnetwerkexploitanten voor paraatheid en hulpacties in 2016. Het jaarrapport brengt de geboekte vooruitgang onder het Humanitarian Connectivity Charter in kaart en legt mondiale acties tegen humanitaire crises vast, variƫrend van hulp aan vluchtelingen in Europa tot het beperken van de schade als gevolg van natuurrampen. Het toont aan dat de mobiele sector een kritieke rol speelt bij herstel na rampen en in de komende jaren als nullijn fungeert voor metingen van vooruitgang. De GSMA maakte ook bekend dat het Charter steun krijg van het agentschap voor vluchtelingen van de Verenigde Naties, de UNHCR. Daarmee voegt de VN-organisatie zich bij 108 netwerkexploitanten en zes humanitaire en technische partners, die samen in potentie 1,3 miljard mensen kunnen bereiken.

For the GSMA
Sophie Waterfield