Onderzoek Syniverse: slechts 42 procent wereldwijde dataroaming via LTE

BARCELONA, Spanje--()--Syniverse heeft vandaag een onderzoek naar patronen in LTE-roaming gepubliceerd. Hieruit blijkt dat wereldwijd slechts 42 procent van alle interregionale dataroaming via LTE gaat; niet-LTE-roaming is goed voor 58 procent. De studie bestond uit een analyse van internationaal roamingverkeer bij de meer dan duizend mobielnetwerkexploitanten uit zes regio’s die klant zijn van Syniverse.

“Door LTE-roaming te meten, kunnen we zien dat het omslagpunt nog niet is bereikt. In het huidige tijdvak van hevige concurrentie kan LTE-roaming een onderscheidende kracht zijn. Syniverse verkeert in de unieke positie van waaruit ze een daadwerkelijk mondiale ervaring faciliteert”, zei Mary Clark, hoofd marketing en Chief of Staff van Syniverse. “Dankzij onze ongeëvenaarde schaal als platform voor mobiel, is Syniverse het enige bedrijf met het vermogen deze inzichten in de mondiale staat van LTE aan te leveren. Onze gegevens laten zien dat, ondanks de eerste aanzet voor 5G, 4G nog een lange weg heeft te gaan.”

Syniverse Public Relations
Bobby Eagle, +1-813-637-5050