OT bevestigt leidersrol in eSIM met ‘s werelds eerste GSMA-accreditatie voor beveiliging op consumentelektronica

COLOMBES, Frankrijk--()--OT (Oberthur Technologies), een toonaangevende aanbieder van ingebouwde beveiligingssoftware, heeft in zijn Europees datacenter het Security Accreditation Scheme-certificaat (SAS-SM) van de GSMA behaald met zijn eSIM-systeem voor abonnementsbeheer op consumentelektronica. OT wordt daarmee ‘s werelds eerste speler die dit certificaat krijgt voor een server die Remote SIM provisioning (RSP) op consumentelektronica faciliteert. Dit systeem is ook wel bekend onder de naam SM-DP+ (Subscription Management Data Preparation).

eSIM van OT voorziet mobielnetwerkexploitanten van een managementsysteem waarmee ze internationale connectiviteitsdiensten kunnen verlenen die tegemoet komen aan behoeften op de markt. Ze kunnen op afstand hun identificatie-kenmerk voor abonnees naar mobiele toestellen sturen, zonder dat de veiligheid in het geding is.

MEDIA
Elan-Edelman