QuintilesIMS kondigt uitgifte preferente obligaties aan en voorgestelde herfinanciering bestaande schulden

DANBURY, Conn. & RESEARCH TRIANGLE PARK, N.C.--()--Quintiles IMS Holdings, Inc. (NYSE: Q) heeft vandaag bekendgemaakt dat zijn dochteronderneming Quintiles IMS Incorporated (de Uitgever) voornemens is 850 miljoen euro op te halen met een uitgifte van preferente obligaties met een looptijd tot 2025. In samenhang met de obligatie-uitgifte wil de Uitgever al zijn uitstaande term-B-leningen van een preferente, gedekte kredietfaciliteit herfinancieren met een verlengde, opgeschaalde en opnieuw geprijsde term-B-kredietfaciliteit met een totaalbedrag dat gelijkstaat aan 3.065 miljoen dollar, bestaande uit term-B-leningen in dollars en term-B-leningen in euro’s. De verlengde term-B-leningen lopen tot 2024 en zijn goed voor een verhoging van circa 600 miljoen dollar ten opzichte van de term-B-leningen die momenteel uitstaan. De netto-opbrengst van de obligatie-uitgifte en herfinanciering wordt gebruikt voor de herfinanciering van bepaalde schulden van de Uitgever, de betaling van bepaalde kosten die verband houden met de uitgifte, overnames en de financiering van andere bedrijfsactiviteiten – die mogelijk uitmonden in het terugkopen van aandelen van dochterondernemingen en andere grote aandeelhouders. De verkoop van de obligaties en de herfinanciering zijn onderhavig aan marktwetgeving.

Quintiles IMS Holdings, Inc.
Investor Relations:
Andrew Markwick, 973-257-7144
andrew.markwick@quintilesims.com
Media Relations:
Tor Constantino, 484-567-6732
tor.constantino@quintilesims.com
Phil Bridges, 919-998-1653
mobile: 919-457-6347
phil.bridges@quintilesims.com

Quintiles IMS Holdings, Inc.
Investor Relations:
Andrew Markwick, 973-257-7144