GSMA roept beleidsmakers op digitale economie te stimuleren

LONDON--()--De GSMA heeft vandaag een nieuw rapport gepubliceerd waarin ze overheden oproept investeringen in en de ontwikkeling van de digitale economie te stimuleren, zodat hun burgers een inclusieve digitale toekomst hebben. Het rapport “Embracing the Digital Revolution: Policies for Building the Digital Economy” is in samenwerking met de Boston Consulting Group opgesteld en moedigt beleidsmakers aan digitale vooruitgang te steunen. Bovendien moeten overheden zich voorbereiden op toekomstige veranderingen en oog hebben voor het risico van stilstand.

“Digitale en mobiele technologie heeft op mondiale en nationale schaal verregaande maatschappelijke en economische voordelen gebracht”, zei John Giusti, hoofd regelgeving van de GSMA. “Nu de digitale en mobiele revolutie blijft versnellen, beloven nieuwe technologieën – kunstmatige intelligentie, robotica en het internet der dingen – veel voordelen, maar ook ontwrichting met zich mee te brengen. Vooruitziend beleid kan burgers, bedrijven, de samenleving en landen doen opbloeien, maar verzacht ook de mogelijke nadelige gevolgen van economische verandering.”

For the GSMA
Sophie Waterfield, +44 7779 459923