Proteus-Cyber lanceert eerste softwarepakket voor Algemene verordening gegevensbescherming

LONDEN--()--De Algemene verordening gegevensbescherming (Verordening (EU) 2016/679) is een maatregel waarmee het Europees Parlement, de Europese Raad en de Europese Commissie gegevensbescherming voor personen in de Europese Unie willen verenigen en versterken. Het beleid heeft ook betrekking op de uitvoer van persoonlijke gegevens buiten de EU. De verordening treest op 25 mei 2018 in werking en geldt voor vrijwel alle organisaties ter wereld die persoonlijke gegevens van EU-burgers bewaren.

De Algemene verordening gegevensbescherming is wellicht de grootste wetgevende verandering van onze tijd, met gigantische implicaties voor bedrijven die werken met persoonlijke gegevens. Als ze niet aan de regels voldoen, zijn de gevolgen groot. Ze krijgen niet alleen te maken met de directe kosten als gevolg van de overtreding, zoals boetes van 20 miljoen euro of 4 procent van de omzet, maar ook met onherstelbare reputatieschade en gegarandeerd verlies van cliƫnten. Gezien de grote commerciƫle gevolgen van de maatregel, moeten bedrijven nu in actie komen om op tijd klaar te zijn voor de Algemene verordening gegevensbescherming.

Proteus-Cyber Ltd
John Clelland