Japan Corn Starch Co., Ltd. zet nieuwe fructoserijke maïssiroop op de markt: HFCS

TOKYO--()--Japan Corn Starch Co., Ltd., de grootste natmaler van maïs in Japan, streeft naar uitmuntende smaken in de steeds diverser wordende voedingsmiddelenindustrie en doet daarom onderzoek naar de perfecte balans tussen fructose en glucose in fructoserijke maïssiroop voor frisdrank. Het bedrijf heeft met succes een nieuw product ontwikkeld en gepatenteerd, HFCS 70. Het product kent dezelfde volle smaak van fructose-glucosesiroop, die in veel frisdranken wordt gebruikt, maar bevat ook de intense zoetheid van fructose. HFCS 70 is binnenkort verkrijgbaar op de markt.

Na de uitvinding van HFCS waren er vijftig jaar lang slechts drie varianten, glucose-fructosesiroop, fructose-glucosesiroop en fructoserijke siroop. Commoditisering bemoeilijkte de onderlinge differentiatie van deze ingrediënten. Met de introductie van HFCS 70 verwacht het bedrijf een frisse wind te laten waaien door de sector een einde te maken aan vastgeroeste ideeën.

Japan Corn Starch Co., Ltd.
Kazuki Hashimoto, +81-566-42-3129
corn@japan-cornstarch.com
fax: +81-3-5570-7001

Japan Corn Starch Co., Ltd.
Kazuki Hashimoto, +81-566-42-3129
corn@japan-cornstarch.com