Toshiba wint 63e Okochi Memorial Grand Technology Prize

TOKYO--()--Toshiba Corporation (TOKYO:6502) heeft met zijn baanbrekende werk op vlak van halfgeleidertechnologie de Okochi Memorial Grand Technology Prize gewonnen. De Okochi Prize, die voor de 63e keer wordt uitgereikt, is de meest prestigieuze Japanse prijs voor industriële technologie.

De in 1954 opgerichte prijs eert vooruitgang in industriële techniek, bijvoorbeeld in onderzoek naar en ontwikkeling van productietechnologieën. Toshiba’s toewijding aan excellente onderzoeks- en productiemethoden hebben ervoor gezorgd dat het bedrijf de prijs meermaals in de wacht heeft gesleept. Vier jaar geleden won Toshiba de award voor het laatst. Dit jaar krijgt het bedrijf een onderscheiding voor zijn doorbraaktechnologie die het koppeleffect van aan elkaar grenzende geheugencellen indamt, wat een hogere dichtheid in NAND Flash-geheugen mogelijk maakt. De prijsuitreiking is op 24 maart in Tokyo.

Toshiba Corporation
Storage & Electronic Devices Solutions Company